Sunday, January 3, 2010

BAJU SULAM BANDUNG


Ni dia...sampai kita ke kawasan yang memang menjadi kegilaan kaum wanita iaitu kawasan baju sulam.Kalau nak tahu di Pasar Baru ni ada lebih kurang 50 ke 60 buah kedai yang menjual pakaian dan baju sulam.Disini baju sulam yang di jual ada bermacam-macam jenis kain,ada sutera Indon,sutera Jepun,Sutera tempatan(Bandung) dan ke kain sutera biasa.Fesyen kainnya juga ada untuk baju kurung,kebaya,jubah dan gamis.Kalau di Pasar Baru ni baju sulam yang di jual adalah jauh lebih murah berbanding di tempat tempat lain sekitar Indonesia mahu pun Malaysia.Dengan hanya Rp100k bersamaan RM35 baju sulam yang boleh dibeli dah memang "VOUGE" Dek,apatah lagi kalau beli yang harganya Rp500k silap hari bulan kain kosong dah tak nampak hanya sulamannya saja yang kelihatan.Pengalaman saya sewaktu sampai disini kali pertama agak terperanjat dan teruja dengan keaslian sulaman yang diperagakan bukan hanya buatan tangan tapi buatannya sangat kemas dan teliti.Harganya pulak "MURAH GILERRR".Memang sesuai untuk dibuat buah tangan dibawa balik Dekkk...Tips bila kita memilih baju sulam ni janganlah kita terus beli tengok dulu kualitinya dan tolong bandingkan harganya dengan kedai lain.Kadang-kadang kawan kita dapat harga yang lebih murah dari kita sedangkan apa yang dibeli tu sama sebijik dengan kita.Jadi tawarlah dulu ye...Di pasar baru ni kalau nak membeli baju sulam ni saya rekemenkan satu kedai yang agak boleh lebih kurang dan telus dalam menjalankan perniagaannya..Nama kedai yang dimaksudkan ialah  "SIR CINTA" dilantai 2 kedai 3b.Haaa kat situ harganya memang boleh tahan dan kebanyakkannya original.Jadi bila rasa nak teringin ikut trip kami jangan risau memang bila sampai di Pasar Baru memang saya akan bawa kawan-kawan singgah ke Sir Cinta ni.Siapkanjelah Ongkosnya pak..Bukan sahaja kaum wanita je yang banyak belanja di kedai baju sulam ni tak kurang juga kaum lelaki!nak cover line katakan he he..Boleh nak ikutkan juta-juta juga habiss...Nak tahu lebih lanjut jommmmm bersama honeymanistravel!

2 comments:

  1. Sir Cinta itu di Lantai 1 blok B2 no: 21-22. Kalau ke Bandung jangan lupa visit. Cari saja Abang 'Milo'. Mau order online juga boleh e-mail ke kholik_milo@yahoo.com atau kunjungi websitenya galerkebaya.com

    ReplyDelete
  2. Salam tuan/puan semohga senantiasa semua di berikan kesihatan dan di murahkan rezeki nya (amiin) . Kami disini nak menawarkan sewa kereta tuk bandung city tour . Bagi sesiapa tuan/puan yg nak ada trip ke bandung dan membutuhkan kereta untuk transportasi selama di bandung boleh sahaja PM saya atau wassap :+6289619522797 Dijamin kami bagi harga yg berbaloi & service yg terbaek (insha allah) mohon maap bila ada ayat yg kurang berkenan TERIMAKASIH :)

    Nb:yang lebih mahal banyak yang lebih murah pon banyak,tp yg terbaek tetap HAYUKKA BANDOENG .. jom jom gi bandung murah jer !!!

    ReplyDelete